środa, 11 marca 2020

Głos mają juniorzy! (5) - rozmowa z zawodnikiem eWinner Apatora Toruń Aleksem Rydlewskim

 Aleks Rydlewski to kolejny bohater naszego cyklu "Głos mają juniorzy".  Aleks urodził się 20 lutego 2002 roku i od początku swojej kariery reprezentuje klub z Torunia. 


                                                                            fot. Łukasz Trzeszczkowski

24onspeedway: Jak to się stało, że zacząłeś trenować żużel? Kiedy uświadomiłeś sobie, że speedway to jest właśnie to co chcesz robić w życiu?

Aleks Rydlewski: Na żużlu zacząłem jeździć pod koniec roku 2016, wcześniej miałem kilka prób na minispeedway'u ale nie było  ich zbyt wiele.

24onspeedway: Jak oceniasz swój poprzedni sezon? Czy jesteś zadowolony z wyników, jakie osiągnąłeś?

Aleks: Niestety przez kontuzje i wyniki w kratkę nie mogę być zadowolony ze swojej dyspozycji.

24onspeedway: Jakie cele stawiasz przed sobą w sezonie 2020?

Aleks: Przejechać jak najlepszy sezon, przede wszystkim bez kontuzji, dążę do regularnej jazdy w lidze i zawodach młodzieżowych z jak najlepszymi wynikami.

24onspeedway: Czy uważasz, że przy słabej dyspozycji toruńskich juniorów w sezonie 2019 powinieneś dostać swoją szansę w Ekstralidze?

Aleks: Wobec słabej dyspozycji starszych kolegów swoją szansę w zeszłym roku dostał mój rówieśnik, Filip Nizgorski. Ja w tym czasie byłem kontuzjowany ale byłem obecny w parku maszyn i pomagałem Filipowi.

24onspeedway: W klubie pozostał Igor Kopeć Sobczyński, wrócił Kamil Marciniec jeszcze niedawno znany pod nazwiskiem Kiełbasa, jest kilku wychowanków w tym Ty. Czy jesteś przygotowany na walkę o pierwszy skład?

Aleks: Jak najbardziej, solidnie przepracowałem zimę na treningach, w warsztacie przygotowałem 2 bardzo dobre motocykle. Wykonana przez zimę praca na pewno zaowocuje w sezonie.

24onspeedway: W jaki sposób przygotowujesz się do zbliżającego się sezonu?

Aleks: Zaczęliśmy razem z całą drużyną w grudniu, od tego czasu trenowaliśmy 6 razy w tygodniu, zajęcia były różnorodne. Ćwiczyliśmy na sali gimnastycznej, ergometrach, basenie i graliśmy w hokeja.

24onspeedway: Z którym trenerem współpracowało Ci się najlepiej? Co z tej współpracy wspominasz do teraz?

Aleks: Z wszystkimi dotychczasowymi trenerami dobrze mi się współpracowało.

24onspeedway: Jak oceniasz nowego trenera Apatora Tomasza Bajerskiego? Czy jest coś co w pracy z nim wywarło na Tobie wrażenie?

Aleks: Trener Bajerski wprowadził większą dyscyplinę wśród juniorów, bardzo pilnował nas na treningach przygotowawczych i motywował do solidnego ćwiczenia. Kiedy coś przeskrobiemy wyciąga konsekwencje ale gdy trzeba to stawia się za nami, dba o swoich zawodników.

24onspeedway: W jaki sposób chcesz pokazać trenerowi, że miejsce w składzie Ci się należy?

Aleks: Nie uważam że starty w pierwszym składzie mi się należą, koledzy z drużyny również wykonali kawał ciężkiej pracy. W lidze wystąpią najlepsi z nas dlatego chcę pokazywać solidną i stabilną formę w przedsezonowych sparingach i później w zawodach młodzieżowych, to mój główny cel dzięki któremu mogę osiągnąć kolejne, między innymi wywalczyć miejsce w składzie.

24onspeedway: Jak wygląda Twój park maszyn? Ile motocykli masz przygotowanych do sezonu 2020? Kto będzie Cię wspierał w parkingu?

Aleks: W warsztacie posiadam 2 motocykle kupione od zawodnika ekstraligowego. W parkingu będzie mnie wspierał Tata, będę mógł też liczyć na pomoc mechaników klubowych i trenera.

24onspeedway: W środowisku krąży informacja, że Apator to hegemon. Innego scenariusza niż awans do Ekstraligi w Toruniu sobie nie wyobrażacie. Jak oceniasz skład zbudowany w Toruniu na I ligę? Na co stać Apatora w tym debiutanckim sezonie na niższym szczeblu rozgrywek ligowych?

Aleks: W pierwszej lidze jeżdżą silne zespoły i bardzo dobrzy zawodnicy więc na pewno nie będzie lekko. Drużyna z Torunia zbudowała solidny zespół, mamy w kadrze bardzo dobrych zawodników więc nie zostało nam nic tylko sportowo walczyć o powrót do najwyższej klasy rozgrywkowej, wszystko rozstrzygnie się na torze.

24onspeedway: Czy przed sezonem pojawiały się propozycje kontraktowe z innych drużyn względem Twojej osoby? Jakie kluby chciały mieć w składzie Aleksa Rydlewskiego?

Aleks: Rozmawiałem z zespołem z Piły, dla którego jechałem w DMPJ jako gość w ubiegłym sezonie, niestety ten wycofał się z rozgrywek, wtedy podjąłem decyzję o walce o skład w Toruniu.

                                                                        fot. Łukasz Trzeszczkowski

Oczywiście w naszych wywiadach nie mogło zabraknąć krótkich pytań i krótkich odpowiedzi 😊😊

1. Ulubiony tor?
Toruń.

2. Twardo czy przyczepnie?
Twardo.

3. Sportowy idol?
Robert Kubica i Jason Doyle.

4. Zawodnik, który występował bądź występuje w Toruniu, na którym się wzorujesz?
Jason Doyle.

5. SGP czy SEC?
Grand Prix

6. Chris Holder czy Jack Holder?
Chris.

7. Monster czy Red Bull?
Nie pije zbyt często energetyków więc nie mam swojego ulubionego.

8. Ulubiony sport? (Oczywiście poza speedway’em) :)
Hokej, PIT Bike, jazda na rowerze.

9. Przyjaciel z toru?
Jakub Janik

Dziękujemy Aleksowi za rozmowę i życzymy zrealizowania celów w sezonie 2020, samych trójek oraz przejechania sezonu bez najmniejszej kontuzji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz